👤Konfiguracja praktyki

Pierwsze logowanie

Przy pierwszym logowaniu do programu należy skorzystać z jednorazowego hasła, które zostanie przesłane w wiadomości mailowej po poprawnym utworzeniu konta w aplikacji drEryk eGabinet.

Na widoku Zmiana hasła do systemu wpisujemy ponownie jednorazowe hasło, które użytkownik otrzymał w wiadomości email oraz dwukrotnie podajemy nowe hasło, którym od tej pory będziemy logować się do programu. Należy pamiętać, że hasło musi się składać z co najmniej 8 znaków, zawierać małe i wielkie litery oraz cyfry lub znaki specjalne.

Pierwsze logowanie - zmiana hasła

Konfigurowanie konta

Przy pierwszym uruchomieniu aplikacji drEryk eGabinet należy skonfigurować konto lekarza oraz uzupełnić dane praktyki, aby móc w pełni korzystać z możliwości programu drEryk eGabinet.

Uzupełnienie danych osobowych

W celu uzupełnienia danych osobowych rozwijamy menu klikając w swoje imię i nazwisko w prawym górnym rogu, a następnie klikamy Moje konto.

Menu konta

W karcie Dane osobowe sprawdzamy poprawność wprowadzonych danych – imienia, nazwiska oraz numeru telefonu.

Dane osobowe konta lekarza

Uzupełniamy pole Numer PWZ swoim indywidualnym numerem prawa wykonywania zawodu oraz wybieramy Specjalizację z listy i wybieramy z listy jej stopień lub oznaczamy "bez specjalizacji". Możemy dodać więcej niż jedną specjalizację. Możemy także uzupełnić Tytuł naukowy, który pojawi się na pieczątkach.

Zmiana hasła

W zakładce Zmień hasło możemy w każdym momencie zmienić dotychczas ustawione hasło do logowania. Zgodnie z rekomendacjami CeZ program automatycznie wymusza zmianę hasła co 30 dni. Można jednak wyłączyć tę możliwość, w tym celu zaznaczamy przełącznik "Nie wymuszaj zmiany hasła co 30 dni".

Panel zmiany hasła

Dodanie certyfikatu osobistego

Aby skonfigurować certyfikat osobisty przechodzimy na kartę Certyfikat osobisty, a następnie klikamy Wybierz plik z dysku, wyszukujemy plik z certyfikatem na lokalnym dysku, klikamy Otwórz w przeglądarce plików, a następnie wpisujemy Hasło do certyfikatu i klikamy Zapisz w prawym dolnym rogu ekranu

Dodawanie certyfikatu osobistego

Poprawnie załadowany certyfikat oznaczony jest stosownym komunikatem z informacją o tym, dla kogo został wystawiony oraz datą ważności.

Widok załadowanego certyfikatu osobistego
Komunikat o pomyślnie zapisanym certyfikacie

Aby zaktualizować certyfikat musimy dodatkowo uwierzytelnić zmiany poprzez podanie hasła do naszego konta w programie eGabinet.

Walidacja poprawności danych certyfikatu

Dodaliśmy sprawdzenie spójności danych certyfikatów P1 z danymi, które zostały wprowadzone w widoku Moja praktyka W razie wykrycia niespójności przez system, informacje o różnicach pojawią się na pasku na dole ekranu w formie ostrzeżenia zarówno podczas dodawania certyfikatów P1 jak i podczas edycji i zapisywania danych praktyki.

WAŻNE: Niespójność tych danych może powodować problemy z wysyłką eDokumentów.

Komunikat o niezgodności danych z danymi w certyfikacie P1
Komunikat o niezgodności danych z danymi w certyfikacie P1

Konfiguracja danych praktyki

W ramach zakładki Moja Praktyka możemy skonfigurować integrację z systemem P1 oraz uzupełnić Dane praktyki. W tym celu otwieramy menu klikając na swoje imię i nazwisko w prawym górnym rogu ekranu, a następnie na Moja Praktyka.

Menu konta

Dane praktyki

W celu uzupełnienia danych praktyki przechodzimy na kartę Dane praktyki. W przypadku zakupu oprogramowania przez eSklep część danych będzie uzupełniona.

Uzupełnione dane praktyki

Wybieramy przycisk Edytuj dane praktyki. Następnie uzupełniamy wszystkie wymagane dane.

Edycja danych praktyki

Możemy kliknąć Pobierz dane praktyki z rejestru. Dane zostaną pobrane z RPWDL. Po pobraniu warto sprawdzić, czy dane są prawidłowe i aktualne. Jeśli będą niepełne to pojawi się komunikat o wymaganych polach koniecznych do uzupełnienia przed zapisem.

Edycja danych praktyki - pobrane Miejsca Udzielania Świadczeń (MUŚ)

Zwróćmy szczególną uwagę na wybór Miejsc Udzielania Świadczeń, z których chcemy korzystać w pracy z programem drEryk eGabinet. Pod danymi praktyki znajdują się dane Miejsc Udzielania Świadczeń, które możemy edytować klikając w ikonę ołówka.

Tabela danych Miejsca Udzielania Świadczeń
Edycja danych Miejsca Udzielania Świadczeń

Dane konkretnego miejsca udzielania świadczeń mogą być powiązane z danymi praktyki poprzez zaznaczenie pola wyboru Użyj danych praktyki. Zmiana danych praktyki automatycznie aktualizuje dane powiązanego Miejsca Udzielania Świadczeń.

Edycja danych Miejsca Udzielania Świadczeń

Na koniec zatwierdzamy dane przyciskiem Zapisz dane praktyki.

Dodanie logo praktyki (opcjonalne)

Mamy możliwość dodania logo praktyki. W tym celu klikamy w menu prawym górnym rogu, a następnie na Moja praktyka. W zakładce Dane praktyki klikamy Edytuj dane praktyki.

Sekcja dodawania logo praktyki

Na samym dole formularza znajduje się sekcja Logo klikamy Wybierz plik z dysku, a następnie wybieramy plik z logo placówki lub przeciągamy wybrany plik na wskazany obszar. Dopuszczalne formaty logo to .svg, .png lub .jpg/.jpeg.

Sekcja dodawania logo praktyki z załadowanym logo w formiacie svg

Po załadowaniu pliku pojawi nam się jego podgląd. Jeśli wszystko się zgadza zatwierdzamy przyciskiem Zapisz dane praktyki.

Logo po dodaniu pojawi się na następujących drukach:

  • Karty wizyty

  • Zaleceń dla pacjenta

  • Badań fizykalne

  • Zaświadczenia lekarskiego

  • Skierowania do laboratorium

  • Skierowania do szpitala

  • Skierowania do pracowni diagnostycznej

  • Skierowania na rehabilitację

  • Dokumentacji medycznej

Ustawienia identyfikatora NFZ i integracji eWUŚ (opcjonalnie)

Przechodzimy do panelu Moja praktyka do zakładki Ustawienia NFZ. Z rozwijanej listy wybieramy oddział, pod który podlega lekarz. Wybieramy Tryb kontrahenta - jeśli jest to świadczeniodawca to uzupełniamy też Kod świadczeniodawcy, a następnie klikamy Zapisz.

Ustawienia NFZ

Jeżeli chcemy włączyć integrację z eWUŚ to zaznaczamy przełącznik Integracja z systemem eWUŚ po prawej stronie.

Dalszą część konfigurujemy w zakładce Logowanie NFZ, do której możemy przejść klikając w link o tej nazwie lub wchodząc w Moje konto, a następnie kartę Logowanie NFZ. Podajemy login oraz hasło do eWUŚ i klikamy Zapisz i połącz.

Logowanie NFZ

Komunikacja z P1

Do uzupełnienia karty Komunikacja z P1 potrzebne będą certyfikaty P1 generowane w systemie RPWDL. Instrukcję uzyskania certyfikatów znajdziemy pod linkiem:

🔐Jak wygenerować certyfikaty P1?

W celu konfiguracji komunikacji z systemem P1 należy wejść do karty Komunikacja z P1.

Komunikacja z P1

Wpisujemy Identyfikator nadany przez P1. Identyfikator ten jest przekazywany mailowo po poprawnym wygenerowaniu certyfikatów w systemie RPWDL. Następnie klikamy Zapisz identyfikator. Po zapisaniu identyfikatora otrzymamy stosowny komunikat:

Komunikat o zmianie identyfikatora

W celu dodania certyfikatów TLS i WSS klikamy Wybierz plik z dysku zarówno przy certyfikacie TLS jak i certyfikacie WSS, oznaczone odpowiednio nr 1 i 2 na obrazku poniżej. Wpisujemy Hasło do certyfikatu TLS i Hasło do certyfikatu WSS poniżej tych przycisków. Akcje zatwierdzamy klikając Zapisz certyfikaty oznaczone nr 3 na poniższym obrazku.

Komunikacja z P1 - dodawanie certyfikatów

Poprawnie załadowane certyfikaty oznaczone są stosownym komunikatem wraz z informacją o tym dla jakiego podmiotu zostały wystawione oraz datą ważności.

Komunikacja z P1 - uzupełnione dane

Po wgraniu certyfikatów możemy zacząć przeprowadzać wizyty w drEryk eGabinet.

Last updated

Was this helpful?