👤Konfiguracja praktyki

Pierwsze logowanie

Przy pierwszym logowaniu do programu należy skorzystać z jednorazowego hasła, które zostanie przesłane w wiadomości mailowej po poprawnym utworzeniu konta w aplikacji drEryk eGabinet.

Na widoku Zmiana hasła do systemu wpisujemy ponownie jednorazowe hasło, które użytkownik otrzymał w wiadomości email oraz dwukrotnie podajemy nowe hasło, którym od tej pory będziemy logować się do programu. Należy pamiętać, że hasło musi się składać z co najmniej 8 znaków, zawierać małe i wielkie litery oraz cyfry lub znaki specjalne.

Konfigurowanie konta

Przy pierwszym uruchomieniu aplikacji drEryk eGabinet należy skonfigurować konto lekarza oraz uzupełnić dane praktyki, aby móc w pełni korzystać z możliwości programu drEryk eGabinet.

Uzupełnienie danych osobowych

W celu uzupełnienia danych osobowych rozwijamy menu klikając w swoje imię i nazwisko w prawym górnym rogu, a następnie klikamy Moje konto.

W karcie Dane osobowe sprawdzamy poprawność wprowadzonych danych – imienia, nazwiska oraz numeru telefonu.

Uzupełniamy pole Numer PWZ swoim indywidualnym numerem prawa wykonywania zawodu oraz wybieramy Specjalizację z listy i wybieramy z listy jej stopień lub oznaczamy "bez specjalizacji". Możemy dodać więcej niż jedną specjalizację. Możemy także uzupełnić Tytuł naukowy, który pojawi się na pieczątkach.

Zmiana hasła

W zakładce Zmień hasło możemy w każdym momencie zmienić dotychczas ustawione hasło do logowania. Zgodnie z rekomendacjami CeZ program automatycznie wymusza zmianę hasła co 30 dni. Można jednak wyłączyć tę możliwość, w tym celu zaznaczamy przełącznik "Nie wymuszaj zmiany hasła co 30 dni".

Dodanie certyfikatu osobistego

Aby skonfigurować certyfikat osobisty przechodzimy na kartę Certyfikat osobisty, a następnie klikamy Wybierz plik z dysku, wyszukujemy plik z certyfikatem na lokalnym dysku, klikamy Otwórz w przeglądarce plików, a następnie wpisujemy Hasło do certyfikatu i klikamy Zapisz w prawym dolnym rogu ekranu

Poprawnie załadowany certyfikat oznaczony jest stosownym komunikatem z informacją o tym, dla kogo został wystawiony oraz datą ważności.

Aby zaktualizować certyfikat musimy dodatkowo uwierzytelnić zmiany poprzez podanie hasła do naszego konta w programie eGabinet.

Walidacja poprawności danych certyfikatu

Dodaliśmy sprawdzenie spójności danych certyfikatów P1 z danymi, które zostały wprowadzone w widoku Moja praktyka W razie wykrycia niespójności przez system, informacje o różnicach pojawią się na pasku na dole ekranu w formie ostrzeżenia zarówno podczas dodawania certyfikatów P1 jak i podczas edycji i zapisywania danych praktyki.

WAŻNE: Niespójność tych danych może powodować problemy z wysyłką eDokumentów.

Konfiguracja danych praktyki

W ramach zakładki Moja Praktyka możemy skonfigurować integrację z systemem P1 oraz uzupełnić Dane praktyki. W tym celu otwieramy menu klikając na swoje imię i nazwisko w prawym górnym rogu ekranu, a następnie na Moja Praktyka.

Dane praktyki

W celu uzupełnienia danych praktyki przechodzimy na kartę Dane praktyki. W przypadku zakupu oprogramowania przez eSklep część danych będzie uzupełniona.

Wybieramy przycisk Edytuj dane praktyki. Następnie uzupełniamy wszystkie wymagane dane.

Możemy kliknąć Pobierz dane praktyki z rejestru. Dane zostaną pobrane z RPWDL. Po pobraniu warto sprawdzić, czy dane są prawidłowe i aktualne. Jeśli będą niepełne to pojawi się komunikat o wymaganych polach koniecznych do uzupełnienia przed zapisem.

Zwróćmy szczególną uwagę na wybór Miejsc Udzielania Świadczeń, z których chcemy korzystać w pracy z programem drEryk eGabinet. Pod danymi praktyki znajdują się dane Miejsc Udzielania Świadczeń, które możemy edytować klikając w ikonę ołówka.

Dane konkretnego miejsca udzielania świadczeń mogą być powiązane z danymi praktyki poprzez zaznaczenie pola wyboru Użyj danych praktyki. Zmiana danych praktyki automatycznie aktualizuje dane powiązanego Miejsca Udzielania Świadczeń.

Na koniec zatwierdzamy dane przyciskiem Zapisz dane praktyki.

Ustawienia identyfikatora NFZ i integracji eWUŚ (opcjonalnie)

Przechodzimy do panelu Moja praktyka do zakładki Ustawienia NFZ. Z rozwijanej listy wybieramy oddział, pod który podlega lekarz. Wybieramy Tryb kontrahenta - jeśli jest to świadczeniodawca to uzupełniamy też Kod świadczeniodawcy, a następnie klikamy Zapisz.

Jeżeli chcemy włączyć integrację z eWUŚ to zaznaczamy przełącznik Integracja z systemem eWUŚ po prawej stronie.

Dalszą część konfigurujemy w zakładce Logowanie NFZ, do której możemy przejść klikając w link o tej nazwie lub wchodząc w Moje konto, a następnie kartę Logowanie NFZ. Podajemy login oraz hasło do eWUŚ i klikamy Zapisz i połącz.

Komunikacja z P1

Do uzupełnienia karty Komunikacja z P1 potrzebne będą certyfikaty P1 generowane w systemie RPWDL. Instrukcję uzyskania certyfikatów znajdziemy pod linkiem: https://dreryk.pl/2021/05/25/jak-wygenerowac-certyfikaty-p1/ (przy czym “Wgranie certyfikatów .p12 do Platformy drEryk Gabinet” nie dotyczy drEryk eGabinet).

W celu konfiguracji komunikacji z systemem P1 należy wejść do karty Komunikacja z P1.

Wpisujemy Identyfikator nadany przez P1. Identyfikator ten jest przekazywany mailowo po poprawnym wygenerowaniu certyfikatów w systemie RPWDL. Następnie klikamy Zapisz identyfikator. Po zapisaniu identyfikatora otrzymamy stosowny komunikat:

W celu dodania certyfikatów TLS i WSS klikamy Wybierz plik z dysku zarówno przy certyfikacie TLS jak i certyfikacie WSS, oznaczone odpowiednio nr 1 i 2 na obrazku poniżej. Wpisujemy Hasło do certyfikatu TLS i Hasło do certyfikatu WSS poniżej tych przycisków. Akcje zatwierdzamy klikając Zapisz certyfikaty oznaczone nr 3 na poniższym obrazku.

Poprawnie załadowane certyfikaty oznaczone są stosownym komunikatem wraz z informacją o tym dla jakiego podmiotu zostały wystawione oraz datą ważności.

Po wgraniu certyfikatów możemy zacząć przeprowadzać wizyty w drEryk eGabinet.

Last updated