👤Konfiguracja praktyki
Last updated
Last updated
Przy pierwszym logowaniu do programu należy skorzystać z jednorazowego hasła, które zostanie przesłane w wiadomości mailowej po poprawnym utworzeniu konta w aplikacji drEryk eGabinet.
Na widoku Zmiana hasła do systemu wpisujemy ponownie jednorazowe hasło, które użytkownik otrzymał w wiadomości email oraz dwukrotnie podajemy nowe hasło, którym od tej pory będziemy logować się do programu. Należy pamiętać, że hasło musi się składać z co najmniej 8 znaków, zawierać małe i wielkie litery oraz cyfry lub znaki specjalne.
Przy pierwszym uruchomieniu aplikacji drEryk eGabinet należy skonfigurować konto lekarza oraz uzupełnić dane praktyki, aby móc w pełni korzystać z możliwości programu drEryk eGabinet.
W celu uzupełnienia danych osobowych rozwijamy menu klikając w swoje imię i nazwisko w prawym górnym rogu, a następnie klikamy Moje konto.
W karcie Dane osobowe sprawdzamy poprawność wprowadzonych danych – imienia, nazwiska oraz numeru telefonu.
Uzupełniamy pole Numer PWZ swoim indywidualnym numerem prawa wykonywania zawodu oraz wybieramy Specjalizację z listy i wybieramy z listy jej stopień lub oznaczamy "bez specjalizacji". Możemy dodać więcej niż jedną specjalizację. Możemy także uzupełnić Tytuł naukowy, który pojawi się na pieczątkach.
W zakładce Zmień hasło możemy w każdym momencie zmienić dotychczas ustawione hasło do logowania. Zgodnie z rekomendacjami CeZ program automatycznie wymusza zmianę hasła co 30 dni. Można jednak wyłączyć tę możliwość, w tym celu zaznaczamy przełącznik "Nie wymuszaj zmiany hasła co 30 dni".
Aby skonfigurować certyfikat osobisty przechodzimy na kartę Certyfikat osobisty, a następnie klikamy Wybierz plik z dysku, wyszukujemy plik z certyfikatem na lokalnym dysku, klikamy Otwórz w przeglądarce plików, a następnie wpisujemy Hasło do certyfikatu i klikamy Zapisz w prawym dolnym rogu ekranu
Poprawnie załadowany certyfikat oznaczony jest stosownym komunikatem z informacją o tym, dla kogo został wystawiony oraz datą ważności.
Aby zaktualizować certyfikat musimy dodatkowo uwierzytelnić zmiany poprzez podanie hasła do naszego konta w programie eGabinet.
Dodaliśmy sprawdzenie spójności danych certyfikatów P1 z danymi, które zostały wprowadzone w widoku Moja praktyka W razie wykrycia niespójności przez system, informacje o różnicach pojawią się na pasku na dole ekranu w formie ostrzeżenia zarówno podczas dodawania certyfikatów P1 jak i podczas edycji i zapisywania danych praktyki.
WAŻNE: Niespójność tych danych może powodować problemy z wysyłką eDokumentów.
W ramach zakładki Moja Praktyka możemy skonfigurować integrację z systemem P1 oraz uzupełnić Dane praktyki. W tym celu otwieramy menu klikając na swoje imię i nazwisko w prawym górnym rogu ekranu, a następnie na Moja Praktyka.
W celu uzupełnienia danych praktyki przechodzimy na kartę Dane praktyki. W przypadku zakupu oprogramowania przez eSklep część danych będzie uzupełniona.
Wybieramy przycisk Edytuj dane praktyki. Następnie uzupełniamy wszystkie wymagane dane.
Możemy kliknąć Pobierz dane praktyki z rejestru. Dane zostaną pobrane z RPWDL. Po pobraniu warto sprawdzić, czy dane są prawidłowe i aktualne. Jeśli będą niepełne to pojawi się komunikat o wymaganych polach koniecznych do uzupełnienia przed zapisem.
Zwróćmy szczególną uwagę na wybór Miejsc Udzielania Świadczeń, z których chcemy korzystać w pracy z programem drEryk eGabinet. Pod danymi praktyki znajdują się dane Miejsc Udzielania Świadczeń, które możemy edytować klikając w ikonę ołówka.
Dane konkretnego miejsca udzielania świadczeń mogą być powiązane z danymi praktyki poprzez zaznaczenie pola wyboru Użyj danych praktyki. Zmiana danych praktyki automatycznie aktualizuje dane powiązanego Miejsca Udzielania Świadczeń.
Na koniec zatwierdzamy dane przyciskiem Zapisz dane praktyki.
Przechodzimy do panelu Moja praktyka do zakładki Ustawienia NFZ. Z rozwijanej listy wybieramy oddział, pod który podlega lekarz. Wybieramy Tryb kontrahenta - jeśli jest to świadczeniodawca to uzupełniamy też Kod świadczeniodawcy, a następnie klikamy Zapisz.
Jeżeli chcemy włączyć integrację z eWUŚ to zaznaczamy przełącznik Integracja z systemem eWUŚ po prawej stronie.
Dalszą część konfigurujemy w zakładce Logowanie NFZ, do której możemy przejść klikając w link o tej nazwie lub wchodząc w Moje konto, a następnie kartę Logowanie NFZ. Podajemy login oraz hasło do eWUŚ i klikamy Zapisz i połącz.
Do uzupełnienia karty Komunikacja z P1 potrzebne będą certyfikaty P1 generowane w systemie RPWDL. Instrukcję uzyskania certyfikatów znajdziemy pod linkiem:
🔐Jak wygenerować certyfikaty P1?W celu konfiguracji komunikacji z systemem P1 należy wejść do karty Komunikacja z P1.
Wpisujemy Identyfikator nadany przez P1. Identyfikator ten jest przekazywany mailowo po poprawnym wygenerowaniu certyfikatów w systemie RPWDL. Następnie klikamy Zapisz identyfikator. Po zapisaniu identyfikatora otrzymamy stosowny komunikat:
W celu dodania certyfikatów TLS i WSS klikamy Wybierz plik z dysku zarówno przy certyfikacie TLS jak i certyfikacie WSS, oznaczone odpowiednio nr 1 i 2 na obrazku poniżej. Wpisujemy Hasło do certyfikatu TLS i Hasło do certyfikatu WSS poniżej tych przycisków. Akcje zatwierdzamy klikając Zapisz certyfikaty oznaczone nr 3 na poniższym obrazku.
Poprawnie załadowane certyfikaty oznaczone są stosownym komunikatem wraz z informacją o tym dla jakiego podmiotu zostały wystawione oraz datą ważności.
Po wgraniu certyfikatów możemy zacząć przeprowadzać wizyty w drEryk eGabinet.