👥Konfiguracja podmiotu

Pierwsze logowanie

Przy pierwszym logowaniu do programu należy skorzystać z jednorazowego hasła, które zostanie przesłane w wiadomości mailowej po poprawnym utworzeniu konta w aplikacji drEryk eGabinet.

Na widoku Zmiana hasła do systemu wpisujemy ponownie jednorazowe hasło, które użytkownik otrzymał w wiadomości email oraz dwukrotnie podajemy nowe hasło, którym od tej pory będziemy logować się do programu. Należy pamiętać, że hasło musi się składać z co najmniej 8 znaków, zawierać małe i wielkie litery oraz cyfry lub znaki specjalne.

Konfigurowanie konta

Przy pierwszym uruchomieniu aplikacji drEryk eGabinet należy skonfigurować konto lekarza oraz uzupełnić dane praktyki, aby móc w pełni korzystać z możliwości programu drEryk eGabinet.

Uzupełnienie danych osobowych

W celu uzupełnienia danych osobowych rozwijamy menu klikając w swoje imię i nazwisko w prawym górnym rogu, a następnie klikamy Moje konto.

Konfiguracja konta

Konfiguracja konta zależy od roli, którą ma użytkownik. Konfiguracja konta w zależności od roli znajduje się w Konfigurowanie konta

Zmiana hasła

W zakładce Zmień hasło możemy w każdym momencie zmienić dotychczas ustawione hasło do logowania. Zgodnie z rekomendacjami CeZ program automatycznie wymusza zmianę hasła co 30 dni. Można jednak wyłączyć tę możliwość, w tym celu zaznaczamy przełącznik "Nie wymuszaj zmiany hasła co 30 dni".

Dodanie certyfikatu osobistego

Aby skonfigurować certyfikat osobisty przechodzimy na kartę Certyfikat osobisty, a następnie klikamy Wybierz plik z dysku, wyszukujemy plik z certyfikatem na lokalnym dysku, klikamy Otwórz w przeglądarce plików, a następnie wpisujemy Hasło do certyfikatu i klikamy Zapisz w prawym dolnym rogu ekranu

Poprawnie załadowany certyfikat oznaczony jest stosownym komunikatem z informacją o tym, dla kogo został wystawiony oraz datą ważności.

Aby zaktualizować certyfikat musimy dodatkowo uwierzytelnić zmiany poprzez podanie hasła do naszego konta w programie eGabinet.

Konfiguracja danych podmiotu

W ramach zakładki Moja Praktyka możemy skonfigurować integrację z systemem P1 oraz uzupełnić Dane praktyki. W tym celu otwieramy menu klikając na swoje imię i nazwisko w prawym górnym rogu ekranu, a następnie na Moja Praktyka.

Dane podmiotu

W celu uzupełnienia danych praktyki przechodzimy na kartę Dane podmiotu. W przypadku zakupu oprogramowania przez eSklep część danych będzie uzupełniona.

Wybieramy przycisk Edytuj dane podmiotu. Następnie uzupełniamy wszystkie wymagane dane.

Sprawdzamy i aktualizujemy dane podmiotu, a następnie klikamy Zapisz.

Poniżej danych podmiotu mamy hierarchię zakładów, jednostek i komórek w naszym podmiocie.

Dane konkretnego elementu możemy edytować. W tym celu klikamy ikonę ołówka.

Każdy element hierarchii sprawdzamy i aktualizujemy. Jeśli jakieś dane są zgodne z danymi elementu wyżej możemy zaznaczyć "Użyj adresu podmiotu/zakładu/jednostki" lub "Użyj danych kontaktowych podmiotu/zakładu/jednostki". Wtedy nie musimy uzupełniać każdego elementu z osobna, a dodatkowo, jeśli edytujemy dane w miejscu nadrzędnym to zaktualizują się też dla każdego elementu poniżej, który ma zaznaczone to pole.

Jeśli na liście brakuje jakiś zakładów, jednostek lub komórek, należy kontaktować się ze Wsparciem Technicznym:

(+48) 12 380 08 84

wsparcieegabinet@dreryk.pl

Ustawienia identyfikatora NFZ i integracji eWUŚ (opcjonalnie)

Przechodzimy do panelu Mój podmiot do zakładki Ustawienia NFZ. Z rozwijanej listy wybieramy oddział, pod który podlega lekarz. Wybieramy Tryb kontrahenta - jeśli jest to świadczeniodawca to uzupełniamy też Kod świadczeniodawcy, a następnie klikamy Zapisz.

Jeżeli chcemy włączyć integrację z eWUŚ to zaznaczamy przełącznik Integracja z systemem eWUŚ po prawej stronie.

Dalszą część konfigurujemy w zakładce Logowanie NFZ, do której możemy przejść klikając w link o tej nazwie lub wchodząc w Moje konto, a następnie kartę Logowanie NFZ. Podajemy login oraz hasło do eWUŚ i klikamy Zapisz i połącz.

Komunikacja z P1

Do uzupełnienia karty Komunikacja z P1 potrzebne będą certyfikaty P1 generowane w systemie RPWDL. Instrukcję uzyskania certyfikatów znajdziemy pod linkiem: https://dreryk.pl/2021/05/25/jak-wygenerowac-certyfikaty-p1/ (przy czym “Wgranie certyfikatów .p12 do Platformy drEryk Gabinet” nie dotyczy drEryk eGabinet).

W celu konfiguracji komunikacji z systemem P1 należy wejść do karty Komunikacja z P1.

Wpisujemy Identyfikator nadany przez P1. Identyfikator ten jest przekazywany mailowo po poprawnym wygenerowaniu certyfikatów w systemie RPWDL. Następnie klikamy Zapisz identyfikator. Po zapisaniu identyfikatora otrzymamy stosowny komunikat:

W celu dodania certyfikatów TLS i WSS klikamy Wybierz plik z dysku zarówno przy certyfikacie TLS jak i certyfikacie WSS, oznaczone odpowiednio nr 1 i 2 na obrazku poniżej. Wpisujemy Hasło do certyfikatu TLS i Hasło do certyfikatu WSS poniżej tych przycisków. Akcje zatwierdzamy klikając Zapisz certyfikaty oznaczone nr 3 na poniższym obrazku.

Poprawnie załadowane certyfikaty oznaczone są stosownym komunikatem wraz z informacją o tym dla jakiego podmiotu zostały wystawione oraz datą ważności.

Po wgraniu certyfikatów możemy zacząć przeprowadzać wizyty w drEryk eGabinet.

Last updated