🩺Dane medyczne
Last updated
Last updated
Wpisy w tej kategorii pojawiają się po oznaczeniu rozpoznania jako przewlekłe na wizycie.
Dodając wpis wywiadu ginekologicznego potrzebujemy określić typ wpisu.
Możemy wybrać typ wpisu dotyczący ciąży lub po prostu wpis wywiadu ginekologicznego.
Uzupełniamy informacje i zatwierdzamy przyciskiem „Dodaj wpis i wyślij do P1”. Dane o ciąży lub jej zakończeniu są raportowane do systemu P1 jako Zdarzenie Medyczne.
Jeśli to ta sama osoba, która dokonała wpisu, to sekcja „Osoba podpisująca załączniki” nie pojawia się.
Tabela przedstawia aktualny stan dodanych rozpoznań na wszystkich wizytach, także tych "w trakcie".
W tabeli widnieje także oznaczenie, czy rozpoznanie było główne, czy przewlekłe, a także osoba, która przeprowadzała wizytę i link do podglądu, jeśli została zatwierdzona. Każde rozpoznanie to osobny wiersz w tabeli.
Umożliwiliśmy dodanie załączników do danych medycznych poprzez zeskanowanie dokumentu smartfonem.
Aby dodać taki załącznik klikamy na imię i nazwisko pacjenta, następnie klikamy na zakładkę „Dane medyczne”, oraz „Dodaj wpis do kartoteki”. Wpis do danych medycznych można także dodać z poziomu wizyty, klikając w pasku bocznym “Przejdź do danych medycznych”. Otwiera nam się okno, wybieramy kategorię wpisu i pojawiają się nam elementy tego wpisu.
Jednymi z tych elementów wpisu są załączniki. Oprócz możliwości ich dodania poprzez załadowanie ich z dysku z komputera możemy zeskanować kod QR.
Bierzemy swój smartfon lub tablet i otwieramy aplikację aparatu lub skanera QR. Kierujemy aparat na kod QR i klikamy w link, który się pojawił.
Otwiera nam się aplikacja skanowania dokumentów, gdzie możemy zobaczyć, gdzie dodajemy załączniki i do jakiej kategorii.
Klikamy „Zeskanuj dokument” i robimy zdjęcie dokumentu, a następnie klikamy „Zapisz”. Możemy też kliknąć „Zapisz i zrób kolejny”, by dodać więcej skanów na raz.
Zeskanowane dokumenty pojawiają się na liście wyświetlanej w smartfonie oraz w oknie dodawania wpisu do kartoteki na monitorze.
Dodane w ten sposób dokumenty nie zapisują się w pamięci smartfona.
Po wykonaniu zdjęć wszystkich dokumentów zamykamy aplikację skanującą. Wszystkie zdjęcia dodawane są do otwartego okna wpisu w danych medycznych.
Zatwierdzamy dodawanie klikając "Dodaj wpis".
Aby skorzystać z możliwości zaszyfrowania dokumentacji medycznej pacjenta należy przejść do kartoteki pacjenta, a następnie wybrać Utwórz dokumentację pacjenta.
W oknie tworzenia dokumentacji należy zdefiniować parametry, a następnie kliknąć w Pobierz i wybrać Zaszyfruj i pobierz.
Skutkować to będzie pobraniem dokumentacji pacjenta w postaci pliku PDF na urządzenie, natomiast w programie pojawi się okna prezentujące hasło do pliku.
Otwarcie pliku będzie możliwe tylko przy wykorzystaniu wyświetlonego w programie hasła, które należy przekazać pacjentowi wraz z dokumentacją.