🩺Dane medyczne

Choroby przewlekłe

Wpisy w tej kategorii pojawiają się po oznaczeniu rozpoznania jako przewlekłe na wizycie.

Lista wpisów o chorobach przewlekłych

Wywiad ginekologiczny

Dodając wpis wywiadu ginekologicznego potrzebujemy określić typ wpisu.

Okno dodawania wpisu wywiadu ginekologicznego - wybór typu

Możemy wybrać typ wpisu dotyczący ciąży lub po prostu wpis wywiadu ginekologicznego.

Okno dodawania wpisu wywiadu ginekologicznego typu "Pacjentka w ciąży"

Uzupełniamy informacje i zatwierdzamy przyciskiem „Dodaj wpis i wyślij do P1”. Dane o ciąży lub jej zakończeniu są raportowane do systemu P1 jako Zdarzenie Medyczne.

Lista wpisów wywiadu ginekologicznego w danych medycznych

Informacja o osobie podpisującej załączniki w danych medycznych

Jeśli to ta sama osoba, która dokonała wpisu, to sekcja „Osoba podpisująca załączniki” nie pojawia się.

Podgląd wpisu do danych medycznych

Lista rozpoznań

Tabela przedstawia aktualny stan dodanych rozpoznań na wszystkich wizytach, także tych "w trakcie".

Lista rozpoznań w danych medycznych

W tabeli widnieje także oznaczenie, czy rozpoznanie było główne, czy przewlekłe, a także osoba, która przeprowadzała wizytę i link do podglądu, jeśli została zatwierdzona. Każde rozpoznanie to osobny wiersz w tabeli.

Skaner dokumentów

Umożliwiliśmy dodanie załączników do danych medycznych poprzez zeskanowanie dokumentu smartfonem.

Aby dodać taki załącznik klikamy na imię i nazwisko pacjenta, następnie klikamy na zakładkę „Dane medyczne”, oraz „Dodaj wpis do kartoteki”. Wpis do danych medycznych można także dodać z poziomu wizyty, klikając w pasku bocznym “Przejdź do danych medycznych”. Otwiera nam się okno, wybieramy kategorię wpisu i pojawiają się nam elementy tego wpisu.

Okno dodawania wpisu do kartoteki pacjenta

Jednymi z tych elementów wpisu są załączniki. Oprócz możliwości ich dodania poprzez załadowanie ich z dysku z komputera możemy zeskanować kod QR.

Element dodawania załączników wraz z kodem QR do zeskanowania

Bierzemy swój smartfon lub tablet i otwieramy aplikację aparatu lub skanera QR. Kierujemy aparat na kod QR i klikamy w link, który się pojawił.

Otwiera nam się aplikacja skanowania dokumentów, gdzie możemy zobaczyć, gdzie dodajemy załączniki i do jakiej kategorii.

Ekran mobilnego skanera dokumentów

Klikamy „Zeskanuj dokument” i robimy zdjęcie dokumentu, a następnie klikamy „Zapisz”. Możemy też kliknąć „Zapisz i zrób kolejny”, by dodać więcej skanów na raz.

Zeskanowane dokumenty pojawiają się na liście wyświetlanej w smartfonie oraz w oknie dodawania wpisu do kartoteki na monitorze.

Ekran mobilnego skanera dokumentów z załadowanymi zeskanowanymi dokumentami

Dodane w ten sposób dokumenty nie zapisują się w pamięci smartfona.

Po wykonaniu zdjęć wszystkich dokumentów zamykamy aplikację skanującą. Wszystkie zdjęcia dodawane są do otwartego okna wpisu w danych medycznych.

Okno dodawania wpisu do kartoteki pacjenta wraz z załadowanymi dokumentami

Zatwierdzamy dodawanie klikając "Dodaj wpis".

Szyfrowanie dokumentacji medycznej pacjenta

Aby skorzystać z możliwości zaszyfrowania dokumentacji medycznej pacjenta należy przejść do kartoteki pacjenta, a następnie wybrać Utwórz dokumentację pacjenta.

Przycisk "Utwórz dokumentację pacjenta"

W oknie tworzenia dokumentacji należy zdefiniować parametry, a następnie kliknąć w Pobierz i wybrać Zaszyfruj i pobierz.

Okno tworzenia dokumentacji pacjenta

Skutkować to będzie pobraniem dokumentacji pacjenta w postaci pliku PDF na urządzenie, natomiast w programie pojawi się okna prezentujące hasło do pliku.

Otwarcie pliku będzie możliwe tylko przy wykorzystaniu wyświetlonego w programie hasła, które należy przekazać pacjentowi wraz z dokumentacją.

Utworzenie dokumentacji pacjenta jako plik

Aby wygenerować dokumentację pacjenta wystarczy wejść w imię i nazwisko pacjenta, a następnie określić, czy potrzebna jest całość dokumentacji, czy z wybranego zakresu dat.

Okno tworzenia dokumentacji pacjenta

Następnie klikamy Udostępnij pacjentowi i podajemy dane pacjenta, na które ma zostać wysłana dokumentacja oraz hasło do pliku.

Okno udostępniania dokumentacji

Możemy także pobrać dokumentację w formie zaszyfrowanej lub bez szyfrowania.

Okno tworzenia dokumentacji pacjenta z rozwiniętą listą "Pobierz"

Opcja generowania druku dokumentacji medycznej jest dostępna dla każdej roli z dostępem do danych medycznych. Aby dodać uprawnienia umożliwiające dostęp do dokumentacji medycznej i generowanie takiej dokumentacji w formie zbiorczej, należy jako Administrator przejść do Mój podmiot/Moja praktyka > Użytkownicy > Edytuj uprawnienia i zaznaczyć opcję “Podgląd danych medycznych”.

Okno edycji uprawnień użytkownika

Last updated

Was this helpful?