🎥Wideokonsultacje
Moduł Wideokonsultacje
Moduł Wideokonsultacje umożliwia przeprowadzenie zdalnej wizyty z Pacjentem w formie połączenia audio-wideo, bez konieczności fizycznego stawienia się Pacjenta w gabinecie. Rozwiązanie pozwala na kompleksową obsługę wizyty, obejmującą przeprowadzenie wywiadu, prowadzenie dokumentacji medycznej, wystawienie e-recepty, e-skierowania oraz innych niezbędnych dokumentów. Moduł jest dodatkowym, osobno płatnym, elementem aplikacji drEryk eGabinet, który działa w połączeniu z Modułem Usług Prywatnych.

Jak kupić?
1.Skontaktuj się z Wsparciem Technicznym: https://dreryk.pl/wsparcie/egabinet/
2. Dokonaj płatności zgodnie z wiadomością otrzymaną od Wsparcia Technicznego.
3. Moduł zostanie aktywowany w ciągu 24h od daty otrzymania płatności.
4. Po aktywacji modułu skontaktujemy się w celu potwierdzenia aktywacji, a także pomożemy przy pierwszej konfiguracji usługi.
Jak skonfigurować?
Moduł Wideokonsultacji jest powiązany z Modułem Usług Prywatnych. W pierwszej kolejności tworzymy usługę recepcyjną. Dodawanie usług recepcyjnych jest możliwe jedynie przez osobę z uprawnieniami administratora. Aby dodać usługę recepcyjną rozwijamy menu konta i wybieramy Usługi prywatne.

Następnie klikamy zakładkę Usługi recepcyjne. Wybierz przycisk Dodaj usługę na kafelku lub pasku dolnym.


Otworzy nam się okno dodawania usługi recepcyjnej.

Po uzupełnieniu nazwy usługi musimy oznaczyć pole Wideokonsultacja – jest to niezbędny element do określenia typu wizyty, która ma odbyć z wykorzystaniem Modułu Wideokonsultacji.

W dalszej części uzupełniamy czas trwania usługi, jej cenę lub zaznaczamy „Usługa bezpłatna”. Możemy także ustawić kolor usługi lub uzupełnić dodatkowe informacje o usłudze. Uzupełnione dane zatwierdzamy przyciskiem Zapisz. Poprzez Zapisz i dodaj kolejną możemy szybciej dodać kilka usług, jedna za drugą.
Utworzone usługi wyświetlają się w panelu:

Edycja usług recepcyjnych
W celu edycji istniejącej usługi należy kliknąć ikonę ołówka znajdującą się przy danej usłudze. Otworzy się okno umożliwiające wprowadzenie zmian w elementach usługi recepcyjnej.

Możemy np. oznaczyć istniejącą wizytę jako Wideokonsultacje lub ją odznaczyć. Po dokonaniu edycji klikamy w przycisk Zapisz. Poprawny zapis potwierdzi nam informacja na dole ekranu.

Powiadomienia dla Pacjenta
Po umówieniu Wideokonsultacji, Pacjent otrzymuje potwierdzenie terminu na adres e-mail zapisany w kartotece. W przypadku jego braku, oprogramowanie wskaże okno do uzupełnienia niezbędnych informacji:

Pacjent ma możliwość rozpoczęcia wideokonsultacji za pomocą przycisku Rozpocznij wideokonsultacje najwcześniej na 15 minut przed zaplanowaną godziną wizyty. Po kliknięciu przycisku Pacjent zostaje przekierowany na dedykowaną podstronę wideokonsultacji. W przypadku próby wcześniejszego uruchomienia wizyty, wyświetlane jest powiadomienie:

Powiadomienia mailowe
Pacjent na dzień przed wizytą o godzinie 12:00 otrzyma również przypomnienie o zarezerwowanej wizycie:

Jeżeli wizyta zaplanowana jest na ten sam dzień, powyższa informacja wysyłana jest do Pacjenta 5 minut po jej zaplanowaniu.
Ustawienia SMS dot. Wideokonsultacji
Istnieje również możliwość skonfigurowania powiadomień SMS dla Pacjentów. Aby włączyć tę opcję, należy przejść do panelu Mój podmiot / Moja praktyka, a następnie wybrać zakładkę Wiadomości SMS. W ustawieniach należy zaznaczyć przełącznik „Wysyłaj wiadomości SMS z przypomnieniem o terminie wideokonsultacji”.

Po wybraniu opcji Edytuj możliwe jest określenie częstotliwości wysyłania przypomnień SMS do Pacjenta oraz ustawienie czy Pacjent będzie miał możliwość odwołania wideokonsultacji poprzez odpowiedź na wiadomość SMS.
Wprowadzone zmiany należy zatwierdzić przyciskiem Zapisz.

Rezerwacja terminu wizyty na Wideokonsultacje
Aby umówić Pacjenta na wybraną usługę, należy wskazać ją z listy dostępnej w oknie rejestracji wizyty. W przypadku rejestracji na Wideokonsultację, w panelu rejestracji należy zaznaczyć opcję Wideokonsultacja, a następnie wskazać specjalistę, datę oraz godzinę wizyty. Po uzupełnieniu wszystkich wymaganych danych, rezerwację należy zatwierdzić przyciskiem Zarejestruj.

W przypadku, gdy wybrana usługa recepcyjna nie została oznaczona jako Wideokonsultacja, a sama rezerwacja wizyty została oznaczona jako Wideokonsultacja, oprogramowanie wyświetli komunikat informujący, że dana usługa nie została przypisana do Wideokonsultacji.

Podobnie, gdy do rezerwacji zostanie wybranych kilka usług, w tym zarówno stacjonarne, jak i Wideokonsultacje, oprogramowanie wyświetli komunikat ostrzegawczy.

Komunikaty te są tylko informacyjne - można umówić i przeprowadzić taką wizytę według ustawień rezerwacji.
Zaplanowana Wideokonsultacja w kalendarzu jest oznaczona poniższym symbolem

Dymek szczegółów wizyty
Gdy z kalendarza klikniemy w daną wizytę, pojawia się okno szczegółów wizyty, w którym mamy możliwość skopiowania linku do wizyty.

Link do wizyty można przekazać Pacjentowi, jeśli nie otrzymał on automatycznego powiadomienia o Wideokonsultacji.
Przebieg wideokonsultacji
Wideokonsultację rozpoczynamy tak samo jak standardową wizytę – z poziomu Kalendarza lub zakładki Wizyty. W kalendarzu należy wybrać wizytę, którą chcemy rozpocząć, a następnie w wyświetlonym oknie kliknąć przycisk Rozpocznij.

O tym, że wizyta jest w formie Wideokonsultacji świadczą: typ wizyty w górnej części ekranu oraz dodatkowa karta przy Zaleceniach.

Klikamy w Rozpocznij rozmowę. Pojawi się okno rozmowy, w którym klikamy Dołącz do spotkania.
W chwili, gdy do Wideokonsultacji będzie chciał dołączyć Pacjent, pojawi się komunikat z zapytaniem o dopuszczenie Pacjenta do wizyty.

Okno rozmowy zawiera:
Imię i nazwisko Pacjenta,
Symbol kłódki, blokujący widok okna rozmowy w jednym miejscu,
Symbol strzałek rozszerzający ekran okna rozmowy do połowy ekranu,
Możliwość zminimalizowania ekranu okna wizyty,
Możliwość wyciszenia mikrofonu
Czas trwania rozmowy
Możliwość wyłączenia kamery
Możliwość czatu z Pacjentem
Ustawienie wydajności rozmowy
Możliwość opuszczenia lub zakończenia spotkania.

Ekran okna rozmowy po zminimalizowaniu jest widoczny w dolnej części głównego menu nawigacyjnego oprogramowania drEryk eGabinet.

Kliknięcie w pastylkę przywraca okno rozmowy. W trakcie trwania wideokonsultacji wszystkie funkcje oprogramowania drEryk eGabinet pozostają dostępne. Oznacza to, że można na bieżąco uzupełniać wszystkie pola, takie jak wywiad czy zalecenia, wystawiać e-recepty i inne dokumenty, podczas gdy Wideokonsultacja jest kontynuowana.
Wideokonsultację kończymy klikając w symbol czerwonej słuchawki, gdzie dostępne mamy dwie możliwości:
Opuść spotkanie – powoduje, że Lekarz/Specjalista opuszcza spotkanie, ale Pacjent cały czas będzie mógł w nim uczestniczyć do momentu, kiedy sam go nie opuści,
Zakończ spotkanie – powoduje, że zarówno Lekarz/Specjalista, jak i Pacjent zakończy wideokonsultację.

Co widzi Pacjent?
Pacjent po wejściu w link zostanie przeniesiony na stronę internetową, na której widzi:
Typ wizyty
Nazwę usługi
Imię i nazwisko specjalisty
Adres placówki
Możliwość skorzystania z pomocy
Przycisk rozpoczęcia wideokonsultacji

Po rozpoczęciu wideokonsultacji przez Pacjenta, połączenie zostanie nawiązane dopiero po uzyskaniu zgody przez Lekarza/Specjalistę. Pacjent otrzyma komunikat informujący, że dołączenie nastąpi po akceptacji prośby o dołączenie.

Link do Wideokonsultacji jest aktywny na 15 minut przed wskazaną godziną rozpoczęcia Wideokonsultacji i pozostaję aktywny przez 24h, jednak każdorazowo próbując rozpocząć spotkanie, Pacjent będzie musiał otrzymać zgodę Lekarza na dołączenie do spotkania. Po 24h pokazujemy komunikat o upływie terminu.

Last updated
Was this helpful?