📚Kartoteka pacjenta

Do zakładki "dane osobowe" oraz "zgody i upoważnienia" ma dostęp każdy, kto widzi pacjenta. Do reszty zakładek mają dostęp tylko osoby, którym zostało nadane uprawnienie oraz lekarze.

Identyfikatory

Pacjent musi mieć uzupełniony identyfikator, aby móc rozpocząć dla niego wizytę. Dostępne identyfikatory to:

Lista typów identyfikatorów

Pacjent, któy ma ubezpieczenie za granicą i nie ma numeru PESEL może identyfikować się serią i numerem Paszportu lub Osobistym numerem identyfikacyjnym (np. z EKUZ/EHIC).

Paszport

Jednym sposobem na dodanie Pacjenta, który jest obcokrajowcem, jest podanie danych jego paszportu. Dla tego typu identyfikatora wymagane jest:

  • seria i numeru paszportu,

  • kraj wydania,

  • data ważności,

  • płeć,

  • data urodzenia.

Dla Pacjenta identyfikującego się paszportem można wysłać eSkierowania, eZLA oraz eRecepty, a także wygenerować druki.

Osobisty numer identyfikacyjny (R)

Pacjenta, który jest obcokrajowcem, można podać także przez osobisty numer identyfikacyjny widoczny np. na karcie EKUZ (EHIC). Osobisty numer identyfikacyjny (R) znany jest też jako PIN UE.

Dla tego typu identyfikatora wymagane jest:

  • Identyfikator – PIN UE,

  • kraj nadania (kraje UE/EFTA),

  • płeć,

  • data urodzenia.

Można wyszukać Pacjenta po PIN-ie UE wpisując jego dane tak samo jak pacjenta posługującego się PESEL-em lub paszportem.

Podczas wizyty wyświetlamy ten identyfikator w następujący sposób:

Wizyta dla pacjenta z osobistym numerem identyfikacyjnym (R)

Dla Pacjenta identyfikującego się osobistym numerem identyfikacyjnym można wysłać eSkierowania oraz eRecepty, a także wygenerować druki. Można także wygenerować eZLA, ale dodatkowo wymagany jest numer paszportu eZLA dla pacjenta z osobistym numerem identyfikacyjnym (R).

Powiadomienie o utracie ważności identyfikatora

Niektóre rodzaje identyfikatora mają wymaganą datę ważności. Gdy rozpoczniemy wizytę dla Pacjenta, który ma nieważny identyfikator, pojawi się okno, w którym można zaktualizować dane potrzebne do przeprowadzenia wizyty. W takiej sytuacji możemy też zmienić typ identyfikatora, np. na osobisty numer identyfikacyjny.

Informacja o utracie daty ważności identyfikatora z prośbą o uzupełnienie

Uprawnienia dodatkowe

Uprawnienia dodatkowe można dodać z kartoteki pacjenta, ale także z poziomu eRecepty, podczas wystawiania leku z danym uprawnieniem.

Kafelek informujący o braku uprawnień dodatkowych

Aby dodać uprawnienie z poziomu kartoteki klikamy Dodaj uprawnienie na kafelku lub pod tabelą uprawnień dodatkowych.

Lista możliwych kategorii uprawnień

Wybieramy kategorię uprawnienia dodatkowego.

Okno dodawania uprawnienia dodatkowego IW (Inwalida wojenny)

Uzupełniamy dane, a następnie zatwierdzamy przez Dodaj uprawnienie.

Lista uprawnień dodatkowych

Dokumenty potwierdzające tożsamość

Sekcja dokumentów potwierdzających tożsamość

Domyślnie wybrany jest „brak”.

Lista rodzajów dokumentów potwierdzających tożsamość

Uzupełniając kraj wydania, możemy wpisać pierwsze litery kraju, które przefiltrują nam listę wyników.

Lista krajów wydania dokumentu potwierdzającego tożsamość

Aby zapisać dokument, wybieramy jego rodzaj, a następnie uzupełniamy wymagane dane i klikamy Zapisz w pasku dolnym kartoteki.

Uprawnienia do świadczeń

W kartotece pacjenta jest sekcja "Uprawnienia do świadczeń"

Kafelek informujący o braku dokumentów uprawnień do świadczeń

Oświadczenie o uprawnieniu do świadczeń

Jeśli eWUŚ nie zwraca informacji o stanie ubezpieczenia Pacjenta, możemy stworzyć druk oświadczenia o uprawnieniu do świadczeń. W tym celu klikamy Dodaj uprawnienie do świadczeń.

Okno dodawania uprawnienia do świadczeń

Formularz uzupełnia się danymi, które są w kartotece pacjenta.

Sekcja daty złożenia i daty obowiązywania oświadczenia

W polach Data złożenia oraz Data obowiązywania podpowiadamy aktualną datę. Klikamy Zatwierdź i drukuj i pojawia się nam przeglądarkowe okno druku.

Przeglądarkowe okno druku (Chrome)

Wybieramy drukarkę i klikamy Drukuj.

Lista dokumentów uprawnień do świadczeń

W kartotece Pacjenta pojawia się informacja o uzupełnionym oświadczeniu.

WAŻNE: Aby oświadczenie było ważne musi być podpisane przez pacjenta i zachowane, by móc okazać w razie kontroli.

Oświadczenie o uprawnieniu do świadczeń na przedstawiciela

W tym celu postępujemy podobnie jak w uprawnieniu opisanym wyżej, ale dodatkowo wybieramy typ oświadczenia Przedstawiciela.

Oświadczenie o uprawnieniach do świadczeń na przedstawiciela

Domyślnie uzupełniamy pierwszego opiekuna z listy opiekunów Pacjenta. Możemy też dodać innego, w tym celu klikamy Wprowadź dane innego opiekuna.

Oświadczenie o uprawnieniach do świadczeń na przedstawiciela z nowym opiekunem

Pojawiają nam się pola dotyczące nowego opiekuna – imię, nazwisko i PESEL oraz stopień pokrewieństwa. Uzupełniamy wymagamy dane i zapisujemy przez Zatwierdź i drukuj.

WAŻNE: Aby oświadczenie było ważne musi być podpisane przez pacjenta i zachowane, by móc okazać w razie kontroli.

Usuwanie uprawnienia do świadczeń

Jeśli zostało dodane omyłkowo możemy usunąć wpis o oświadczeniu, w tym celu klikamy ikonę kosza, podajemy powód usunięcia i klikamy Usuń.

Okno do podania powódu usunięcia uprawnienia do świadczeń

Opiekunowie

Poniżej na liście znajduje się też sekcja Opiekunowie.

Kafelek informujący o braku przypisanych opiekunów

Klikamy Dodaj opiekuna.

Okno dodawania opiekuna

Możemy przypisać pacjenta wyszukując go po nazwisku, imieniu, identyfikatorze lub numerze telefonu, albo dodać nowego opiekuna.

Okno dodawania nowego opiekuna

Z listy wybieramy typ identyfikatora, a następnie uzupełniamy identyfikator i potrzebne pola. Dla paszportu jest to dodatkowo kraj wydania i data ważności, a dla osobistego numeru identyfikacyjnego kraj nadania.

Lista opiekunów z różnymi identyfikatorami

Przypisani opiekunowie wyświetlają się w kartotece pacjenta.

Podgląd Historii Pacjenta

Historia Pacjenta ma swój osobny widok, ale można też do niej zajrzeć z poziomu Kartoteki Pacjenta. Klikamy na imię i nazwisko pacjenta, np. na liście wizyt, w kalendarzu lub w wizycie, a następnie na zakładkę Historia pacjenta i możemy przeglądać dane historycznych wizyt.

Dokumentacja medyczna

Aby utworzyć dokument obejmujący całość dokumentacji medycznej pacjenta klikamy w imię i nazwisko Pacjenta, a następnie Utwórz dokumentację pacjenta w lewym rogu paska dolnego.

Przycisk Utwórz dokumentację pacjenta z poziomu kartoteki pacjenta

Pojawia nam się okno tworzenia dokumentacji pacjenta. Zaznaczamy, czy chcemy całość dokumentacji, czy wybrany zakres dat. Z tego miejsca możemy pobrać plik w formie zwykłej lub zaszyfrowanej. Możemy też udostępnić Pacjentowi, w tym celu klikamy Udostępnij pacjentowi.

Okno tworzenia dokumentacji Pacjenta

Pojawia się nam formularz, na którym podajemy na jaki adres e-mail ma być wysłana dokumentacja oraz na jaki numer telefonu ma być wysłany SMS z hasłem do zaszyfrowanego pliku. Dane te są domyślnie uzupełniane na podstawie danych z kartoteki, ale na tym etapie możemy też podać inne, jeśli jest taka potrzeba.

Okno formularza do wysyłki dokumentacji Pacjenta

Klikamy Wyślij i dokumentacja zostanie wysłana na podany adres e-mail w zaszyfrowanym pliku, a na numer telefonu zostanie przesłane hasło do pliku.

Last updated

Was this helpful?