💵Usługi rozliczeniowe
Last updated
Last updated
Dodawanie usług rozliczeniowych jest możliwa jedynie przez osobę z uprawnieniami administratora. Aby dodać usługę recepcyjną rozwijamy menu konta i wybieramy Usługi prywatne.
Wybieramy zakładkę Usługi rozliczeniowe.
Klikamy Dodaj usługę na kafelku lub w pasku dolnym.
Uzupełniamy wymagane dane.
Dodając specjalistów możemy zdecydować, czy będą korzystać z ustawień ogólnych usługi. U specjalistów niekorzystających z ustawień ogólnych możemy ustalić indywidualne parametry dla ceny i sposobu rozliczenia.
Dodana usługa pojawia nam się na liście wraz z listą specjalistów do niej przypisaną. Z tego poziomu możemy edytować usługę lub usługę danego specjalisty klikając odpowiednią ikonę ołówka. Przy edycji ustawień ogólnych usługi zmienią się parametry dla wszystkich lekarzy z zaznaczonym polem „Użyj ustawień ogólnych”.
Gdy edytujemy usługę jednego specjalisty nie możemy z tego poziomu zmienić nazwy usługi oraz stawki podatku VAT.
Zdefiniowane wcześniej usługi możemy dodawać na wizycie. Każdy specjalista korzysta z listy usług rozliczeniowych, do których został przypisany.
Po dodaniu usługi rozliczeniowej do wizyty możemy pozostawić standardową cenę usługi lub edytować jej wartość/wysokość.
Aby rozliczyć wizytę klikamy Rozlicz w pasku dolnym wizyty.
Zaznaczamy metodę płatności oraz wpisujemy kwotę opłaconą.
Rozliczyć wizytę możemy też rozwijając opcje na liście wizyt i klikając Rozliczenie. Z tego poziomu może to zrobić zarówno lekarz przeprowadzający daną wizytę, jak i administrator oraz osoba pracująca na rejestracji.
W tym miejscu oprócz rozliczenia możemy także edytować usługi. Po zakończonej operacji pojawi nam się odpowiedni komunikat.
Dodaliśmy możliwość wprowadzenia komentarza opisującego powód, dla którego cena usług prywatnych przeprowadzonych w trakcie wizyty została zmodyfikowana względem standardowych wartości wynikających z konfiguracji tej usługi.
Aby dodać komentarz, wybierz ikonę Podaj powód zmiany ceny.
Następnie wypełnij pole komentarza w oknie:
Po wprowadzeniu komentarza, na rozliczeniu wizyty pojawi się powód zmiany ceny wprowadzony podczas realizacji wizyty:
W kalendarzu wprowadziliśmy ikonę statusów sygnalizujących aktualny status rozliczenia wizyty odpowiednim kolorem:
wizyta nierozliczona - każda wizyta, dla której nie potwierdzono płatności
wizyta rozliczona prawidłowo - suma cen usług wprowadzonych na wizycie jest równa kwocie opłaconej lub oznaczono, że wizyta jest rozliczona prawidłowo
wizyta rozliczona nieprawidłowo - suma cen usług z wizyty jest różna od kwoty opłaconej
wizyta rozliczona bez usług - wskazano kwotę opłaconą, nie dodano usług rozliczeniowych
Dla wizyt zaplanowanych, które nie zostały jeszcze rozpoczęte nie dodajemy oznaczenia.
Korekta rozliczonych usług jest możliwa tylko przez administratora.
Korektę rozliczenia możemy dokonać w zakładce Wizyty. Klikamy w ikonę trzech kropek, a następnie Koretka rozliczenia.
Otworzy nam się okno korekty rozliczenia. Korektę możemy też wykonać z poziomu kalendarza - klikamy w kafel wizyty pacjenta, dla którego chcemy przeprowadzić korektę, a następnie klikamy zakładkę Rozliczenie.
Zakładka Rozliczenie prezentuje zestawienie usług rozliczeniowych wprowadzonych przez lekarza w trakcie trwania wizyty, a także kwotę opłaconą, wynikającą z rozliczenia. W przypadku, gdy występuje nieścisłość, można przeprowadzić korektę rozliczenia.
Klikamy Korekta rozliczenia. Pojawia się okno korekty rozliczenia, w którym możemy zmodyfikować dodane usługi rozliczeniowe, cenę poszczególnych usług, wprowadzić notatkę do korekty, a także zmienić metodę płatności i kwotę opłaconą za wizytę.
Po poprawnym nałożeniu zmian klikamy Zapisz, a następnie pojawi się komunikat "Korekta rozliczenia została zapisana.”.
Korektę rozliczenia możesz wprowadzać wielokrotnie. Przy wykonywaniu kolejnej korekty rozliczenia, w oknie pojawia się dodatkowo komentarz dodany podczas wprowadzania poprzedniej korekty oraz informacja o dacie i autorze poprzedniej korekty.